Radio Zielona Góra to lokalna rozgłośnia 130 tys. miasta w zachodniej Polsce. I tak się również składa, że jest to moje rodzinne miasto, a samo radio należy do najczęściej przeze mnie słuchanych.
Po 25 latach istnienia dyrekcja rozgłośni zdecydowała się na rebranding logo radia, ogłaszając KONKURS OTWARTY.
Nie chcemy narzucać naszej wizji i pozostawiamy to wyobraźni uczestników konkursu, jednak jest kilka informacji, które mogą się przydać. Do tej pory identyfikowaliśmy się pomarańczą z wypisaną, dużą częstotliwością naszej stacji. Dziś zależy nam na zaakcentowaniu nazwy rozgłośni (Radio Zielona Góra) oraz skrótu (RZG).
Nie przywiązujemy się do dotychczasowej kolorystyki. Prawdę mówiąc zawsze bawiło nas, że Radio ZIELONA Góra nosi się w pomarańczy. Tutaj chyba również czas na zmiany. Poza tym ważna jest dla nas czytelność i to, by logo najlepszej lokalnej rozgłośni w naszym mieście było jedyne i niepowtarzalne.
Nie przywiązujemy się do dotychczasowej kolorystyki. Prawdę mówiąc zawsze bawiło nas, że Radio ZIELONA Góra nosi się w pomarańczy. Tutaj chyba również czas na zmiany. Poza tym ważna jest dla nas czytelność i to, by logo najlepszej lokalnej rozgłośni w naszym mieście było jedyne i niepowtarzalne.
Tak się złożyło, że na kilkadziesiąt nadesłanych z całej Polski prac, moja propozycja spodobała się najbardziej.
W ten sposób powstał znak składający się liter RZG (Radio Zielona Góra) i częstotliwości na jakiej stacja nadaje swoje programy, wpisanych w kwadrat z zaokrąglonymi rogami.