Stworzenie logo przedszkola nie jest wcale proste. Jeszcze większym wyzwaniem jest opracowanie atrakcyjnej strony, która zachęci rodziców do zapisów dzieci. Dlaczego? Bo przedszkole jeszcze nie istnieje.
Cele logo przedszkola nie różnią się niczym od celów stojących przed logo innych przedsiębiorstw. Znak ma oddawać charakter firmy, podkreślać jego wartości i budować rozpoznawalność. Z takim wyzwaniem zgłosiły się do mnie siostry – Agnieszka i Monika.
Geneza logo
Dziewczyny na co dzień pracują w przedszkolach w Zielonej Górze. Postanowiły jednak połączyć swoje siły i otworzyć przedszkole w podzielonogórskiej Suchej – swojej rodzinnej miejscowości.
Wszyscy wiemy jak wygląda typowe logo przedszkola – im bardziej kolorowe tym bardziej przedszkolne. Z motywem uśmiechów, dziecięcych rączek, albo jakiś pluszaków. My postanowiliśmy pójść w zupełnie inną stronę.
Dziewczyny zdecydowały się na nazwę Przedszkole BRZÓZKI, co jest zrozumiałe – zanim wyszły za mąż, nosiły nazwisko Brzozowskie. Chcieliśmy też podkreślić ich wspólne korzenie. To, że razem dorastały i razem chcą wspierać́ lokalną społeczność, kształcąc jej najmłodsze pokolenie. Sam budynek zaś położony będzie na skraju lasu.
Dlatego motyw drzewa w logo Przedszkola nikogo nie powinien zdziwić.
Logo przedszkola
Podstawowym elementem logo Przedszkola BRZÓZKI jest sygnet. Przedstawia on zrośnięte razem 2 drzewa w przekroju poziomym, tworzące literę B. Symbolizują one Agnieszkę i Monikę, które mają wspólne korzenie.
Logotyp z nazwą przedszkola zaprojektowany jest przy pomocy zabawnego kroju pisma, inspirowanego topniejącą czekoladą. Zapewnia on wszechstronną ekspresję, która może być zarówno humorystyczna, jak i przyziemna.
Logo powstało w dwóch głównych odmianach – pionowej i poziomej. W zależności od dostępnego miejsca stosowane może być naprzemiennie.
Elementy identyfikacji
Uzupełnieniem logo przedszkola są opracowane elementy identyfikacji. Jej kolorystyka skupiona jest wokół koloru zielonego. Dopełnieniem jest kolor czerwony i pomarańczowy, których zadaniem jest zaakcentowanie i wyróżnienie ważnych elementów.
W ramach spójnej identyfikacji powstały m.in. projekt plakatu i ulotek, oraz baneru reklamowego.
Strona www przedszkola
Zaraz po opracowaniu logo Przedszkola musiała powstać strona www, aby jak najszybciej można było uruchomić zapisy. Okazało się to nie lada wyzwaniem, bo przedszkole dopiero powstawało. Nie mogliśmy liczyć na zdjęcia wnętrz, profesjonalnej sesji bawiących się dzieci, czy choćby opinii rodziców, które pomogłyby budować social proof. Mimo tych przeciwności efekt końcowy okazał się zaskakująco rewelacyjny.
Domena powinna być krótka. Dziewczyny zgodziły się zaryzykować i przystały na moją propozycję adresu brzo.ski. Na tej domenie postawiliśmy stronę typu one-page. Szatę graficzną zdecydowaliśmy się oprzeć na wektorowych grafikach leśnych zwierząt i spadających liści. Treści, napisane w przyjaznym “tone of voice”, skupiły się wokół zalet budowanego przedszkola oraz planowanych zajęciach. Zaś samo Call to Action zostało okraszone żartobliwym ZAPISZ BĄBELKA.
Efekt finalny
Główny cel postawiony przed nową strona był jeden – zachęcić rodziców do “zapisania bąbelka”. Zarówno poprzez odpowiedni content, podkreślający zalety i przewagi nowego przedszkola, jak również wzbudzenie zaufania profesjonalnym podejściem. Nie zapomnieliśmy też o sekcji FAQ, która miała za zadanie rozwiać podstawowe obiekcje. Kulminacyjnym elementem strony www był natomiast formularz zapisu dziecka.
Swego rodzaju epilogiem był zapis na newsletter. Rodzic po przesłaniu zgłoszenia przekierowywany był do strony, na której mógł albo zapisać się na listę mailingową, albo zamknąć przeglądarkę. Nic poza tym. Dzięki temu prawie wszyscy rodzice, zapisali się również do newslettera i mogą być informowani na bieżąco o postępach prac i nadchodzących wydarzeniach.
Po uruchomieniu strony www, na pół roku przed oddaniem Przedszkola do użytku, w ciągu zaledwie 2 dni uzbierała się pierwsza grupa dzieci. Opracowany branding i strona www na pewno pomogą w budowaniu rozpoznawalności i zachęceniu kolejnych rodziców do zapisania swoich pociech.